گلدهی آنتریوم
    
بازدید: 459
    
زبان : فارسی
    

آنتریوم که به نام‌های گل فلامینگو و گل جادویی نیز معروف است، از جمله گیاهان آپارتمانی است که به دلیل گلدار بودن، در جمع دوستداران گل و گیاه محبوبیت زیادی دارد.

 

این گل، گلبرگ‌هایی به رنگ سفید، قرمز، سبز، زرد و یا نارنجی دارد که با وجود جذابیت، سمی است و در صورت جویده شدن می‌تواند باعث گرفتگی صدا، تاول زدن پوست و ... گردد.

در صورت فراهم بودن شرایط محیطی، گلدهی در این گیاه می‌تواند در تمام طول سال تداوم داشته باشد اما اگر شرایط برای گلدهی فراهم نباشد، فقط می‌توان مانند دیگر گل‌های آپارتمانی از سرسبزی برگ‌های آنتریوم لذت برد و از درک زیبایی گل‌های خوشرنگ آن بی‌نصیب خواهیم ماند.

 

میزان نور، آبیاری و کوددهی از مهم‌ترین عوامل موثر در گلدهی آنتریوم است و در این میان، از نور به‌عنوان موثرترین عامل می‌توان نام برد.

برای نگهداری در اولین قدم لازم است خاک مناسب، حاصلخیز، عاری از بیماری و آلودگی و البته با زه‌کشی عالی به‌عنوان بستر گیاه فراهم کنیم. ترکیب کوکوپیت، پرلیت و پیت‌ماس می‌تواند ترکیب مناسبی برای این گیاه باشد زیرا در خاک سنگین ریشه‌ها به خوبی نمی‌توانند حرکت کنند و از طرفی عدم زه‌کشی خاک سبب غرقاب شدن و جلوگیری از جذب اکسیژن توسط ریشه‌ها می‌گردد؛ در نتیجه گیاه ضعیف شده و انرژی لازم برای گلدهی را نخواهد داشت.

 

گلدان را متناسب با سایز گل انتخاب کنیم و در مکانی که در طول روز (۹ ساعت) نور کامل اما غیر مستقیم داشته باشد قرار دهیم. از این‌رو پنجره جنوبی بهترین مکان برای قرار دادن گلدان است زیرا برگ‌های گیاه در نور مستقیم آسیب می‌بینند و گیاه شادابی خود را از دست می‌دهد.

 

دمای مناسب رشد و گلدهی برای آنتریوم ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و به تغییرات دمایی بسیار حساس می‌باشد.

 

اگرچه این گیاه رطوبت دوست است اما از انجام آبیاری بیش از حد باید خودداری کنیم و در صورت امکان در محل نگهداری گیاه، از دستگاه بخور استفاده کنیم. هوای گرم و خشک باعث متوقف شدن گلدهی در آنتریوم می‌شود.

 

از آنجا که برای گیاهان گلدار، انجام کوددهی کمک شایانی به رشد و ورود گیاه به فاز گلدهی می‌کند، برای آنتریوم نیز باید کوددهی تخصصی را در فصل رشد، دو هفته یک‌بار یا نهایتا ماهی یک‌بار انجام داد. در این جیره کودی لازم است از ترکیبات فسفر بالا به منظور تقویت رشد ریشه‌ها و تحریک گلدهی استفاده کنیم. پتاسیم، کلسیم و ریزمغذی‌ها نیز از دیگر عناصری هستند که لازم است در برنامه تغذیه‌ای این گل زیبا در نظر گرفته شود.

 

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts