کاشت گیاهان دارویی در خانه
    
تعداد بازدید: 4539
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/8/30

بابونه   نعناع  سیر  ریحان و....

 کاشت گیاهان دارویی در خانه :

 

رزماری :

روزماری یکی دیگر از گیاهان دارویی است که شما می‌توانید آن را به راحتی در محیط داخلی خانه پرورش دهید و از مزایای بهداشتی آن نهایت بهره را ببرید. گیاه دارویی روزماری برای رشد نیاز به خاک حاصلخیز، ماسه و شن دارد. این گیاه علاقه فراوانی به نور خورشید دارد وقتی شما آن را در مکانی که نور کافی به آن می‌تابد قرار دهید با رشد خوب و سریع این گیاه روبرو خواهید شد. هوا و محیط آلوده و همچنین سرمای زیاد برای این گیاه بسیار مضر است. شما می‌توانید نقرس، سردرد، سرماخوردگی، روماتیسم، شوره سر، طاسی زودرس، سوء هاضمه و درد عضلانی را به وسیله این گیاه دارویی درمان کنید. همچنین روزماری یک منبع فوق العاده از ویتامین B۶، آهن و کلسیم است. یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای اینکه بتوانید از خواص درمانی روزماری بهره ببرید این است که برگ‌های این گیاه را درون یک ظرف پر از آب در حال جوشیدن قرار دهید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آب جوش حاصل را از صافی عبور دهید و بعد از خنک شدن میل کنید. البته شما برگ‌های ریز شده روزماری را می‌توانید به همراه چای درون قوری بریزید و از مزایای بهداشتی آن به همراه چای نهایت لذت را ببرید. اگر قصد شیرین کردن این نوشیدنی را دارید، در حد امکان از شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل و استویا استفاده کنید.

 

بابونه :

 

یک بسته تخم بابونه خریداری نمائید و آنها را در ابتدای کاشت درون اتاق نگه دارید زیرا ریشه‌ها گرما را دوست دارند. پس از ۶ تا ۸ هفته، بابونه‌ها را به فضایی آفتاب‌گیر که هوا جریان دارد، منتقل کنید.

یکی از مهمترين خواص بابونه درمان زخم معده و ورم معده است، بابونه اعصاب و قواي جنسي را تقويت ميكند، این گیاه آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و آنتی‌باکتریال در زمره یکی از موثق‌ترین گیاهان جهان محسوب می شود ،اين گياه ترشح شير را در مادران شير ده افزايش مي دهد، بابونه ادرار آور و قاعده آور است، درمان كننده سردرد، بابونه تب بر و تسكين دهنده درد است بابونه سلول‌های سرطانی را خنثی می‌کنند اما خواص اثبات‌شده‌ی آن شامل ترمیم سریع زخم‌ها، پیشگیری و بهبود سرماخوردگی، مقابله با عفونت‌های باکتریایی، فرونشاندن اسپاسم و گرفتگی عضلانی، آرام کردن اضطراب و بهبود کیفیت خواب می‌شود .

سیر :

 

در بهار یا پاییز، دانه‌ی سیر را به صورت آنلاین یا از کشاورزهای محلی و یا از فروشگاه‌های محصولات کشاورزی تهیه ،از ریشه‌ی گل سیر که سم‌پاشی شده‌اند استفاده نکنید زیرا آنها اغلب جوانه نمی‌زنند یک حبه سیر را بردارید، به طوری که قسمت تیز آن بالا قرار گیرد تا عمق ۸ تا ۹ سانت در زیر خاک فرو ببرید و بعدی را با فاصله‌ی ۵۰ سانت از اولی بکارید.

سیر پوست بدن را خوش رنگ و گونه را سرخ و روده ها را از عفونتها پاک می کند به خصوص در اطفال، و با این خصوصیت سپری مقابل تیفوئید و دیفتری و مسکن سیاه سرفه و خروسک است سير خستگی را کاهش می دهد

سير یکی از بنیادی ترین مواد در افزایش عملکرد بدن است

در فرهنگ باستانی نیز برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران استفاده می شود

حتی به خاطر این کارایی به ورزشکاران المپیک در یونان باستان داده شد

افراد مبتلا به بیماری قلبی که ۶ هفته سير مصرف می کردند ۱۲ درصد کاهش ضربان قلب داشتند و تمرینات ورزشی بهتری را تجربه کردند سير حاوی آنتی اکسیدان ها است که می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر و التهاب کمک کند

سیر حاوی آنتی اکسیدانهایی است کهاز مکانیسم محافظ بدن در برابر آسیب اکسیداتیو حمایت می کند .

همچنین  روند پیری را کاهش می دهد و باعث کاهش شدت اکسیداتیو در افراد دارای فشار خون بالا می شود

 

ریحان :

 

همانطور که می‌دانید ریحان نیاز به معرفی ندارد؛ چرا که این گیاه معطر در سراسر جهان بسیار شناخته شده و پر کاربرد است. از قدیم از این گیاه برای مبارزه با مشکلات چشمی و همچنین برای درمان درد‌های حاصل از سرماخوردگی استفاده می‌کنند. گیاه ریحان با توجه به ساختاری که دارد، نیاز به نور فراوان و گرما برای رشد دارد. از این رو بالکن خانه شما می‌تواند محیط بسیار مناسبی برای رشد این گیاه معطر و خوش طعم باشد. از دیگر مزایای ریحان این است که این گیاه دارای ویتامین‌های A، C، K. بوده و همچنین شما می‌توانید مقدار قابل توجه‌ای از مس، منگنز، کلسیم، اسید‌های چرب امگا ۳ و آهن را در برگ‌های این گیاه دریافت کنید. گیاه ریحان با توجه به خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی بالا، ضد باکتری‌ و ضد التهابی‌ای که دارد، در لیست گیاهان دارویی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که شما با مصرف گیاه ریحان می‌توانید؛ سردرد، حالت تهوع، آکنه و عدم اشتها را درمان کنید. همچنین مصرف آن می‌تواند باعث سرعت در بهبود جراحت‌های ناشی از بریدگی شود و نیز نفخ شکم را نیز بر طرف می‌کند. اگر به ریحان، نور و آب کافی برسد، خیلی زود رشد کرده و برگ‌های فراوانی را در اختیارتان برای مصرف قرار می‌دهد، به طور معمول شما با پرورش آن با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد. فقط کافی است مقداری از بذر ریحان را خریداری کنید و درون گلدانی که با خاک حاصل خیز پر شده است قرار دهید و با آبیاری منظم منتظر به بارنشینی آن باشید.

 

نعناع :

 

در بهار، یک گیاه جوان نعناع بخرید و در گلدان بکارید. اجازه دهید آفتاب به صورت متمایل بر گلدان شما بتاند و نه کامل، گرچه همیشه پرورش گیاهان و گسترش انرژی هنگامی که در معرض تابش آفتاب قرار گیرند، صورت می‌پذیرد، اما چند روز نیز آنها را در سایه قرار دهید تا استراحت کنند. گیاهان از ریشه‌های خیس بیزارند

 نعناع رزمارنیک اسید است که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و التهاب را تقلیل می‌دهد، علائم آلرژی‌های فصلی را تا حد قابل توجهی محو می‌سازد. تحقیقات اولیه‌ی آزمایشگاهی حاکی از آن است که روغن نعناع فلفلی تاثیر داروهای ضدعفونت را افزایش می‌دهد ، نعناع گوارش را تسهیل می‌کند. طبق مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۲، نحوه‌ی عملکرد نعناع در تسهیل گوارش با شل کردن بافت عضلانی مجرای گوارشی همراه است تا گرفتگی‌ها باز شود، گازها رها شود و دردهای شکمی حتی در افرادی که از سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر رنج می‌برند، التیام یابد

مارچوبه :

 

این گیاه جاودانی را یک‌بار بکارید و ۲۵ سال ساقه‌های آن را برداشت کنید. در اوایل بهار، یک گیاه یکساله‌ی تاجدار مارچوبه بخرید و در نقطه‌ایی از حیاط که خشک و آفتاب‌گیر است، بکارید.

تاج مارچوبه را تا ۸ سانت در خاکی غنی یا خاک شنی قرار دهید. آنها را در ۴ ردیف و به فاصله‌ی ۳۵ سانتی از یکدیگر بکارید. آنها را با ۸ سانت خاک محصور کنید. پس از ۲ هفته، خاک بیشتری روی آنها بریزید زیرا ساقه‌های مارچوبه در تلاشند که از خاک سر برآرند.

مقداری کود گیاهی روی آن‌ها بریزید و به طور منظم آب دهید. هتریک پیشنهاد می‌کند که تا ۲ سال اول به ساقه‌های مارچوبه دست نزنید تا ریشه‌های قوی‌تری و پرانرژی‌تری پیدا کنند. هنگامی که زمان برداشت محصول شد، از یک چاقوی تیز استفاده نمائید و ساقه‌ها را از انتها قطع کنید.

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما

 

 

از   0   رای
0

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts