گیاه دراسنا
    
بازدید: 1655
    
زبان : فارسی
    

معرفی گیاه دراسنا

در معرفی گیاه دراسنا باید بگوییم که دراسنا اصالتا متعلق به جنوب شرقی آفریقاست و گیاهی محبوب در این منطقه به شمار می‌آید. این گیاه از خانوادهٔ مارچوبه (Asparagaceae) است. نگهداری از دراسنا ساده است و برگ‌های تیره و براق آن باعث شده تا به یکی از زیبا ترین گیاهان اپارتمانی برای دکوراسیون داخل منازل تبدیل شود.
دراسنا گیاهی سمی است، بنابراین آن را از دسترس کودک و حیوانات خانگی خود دور نگه دارید تا مبادا خیال خوردن آن به سرشان بزند.

 

 

انواع دراسنا

بعد از معرفی و آشنایی اولیه با گیاه دراسنا نوبت به آشنایی با انواع این گیاه می‌رسد؛ در ادامه شما را با ۴ گونه از این گیاه آشنا خواهیم کرد؛

۱٫ دراسنا برگ لیمویی (Lemon lime Dracaena)

گیاه دراسنا برگ لیمویی با برگ‌های سبز و زرد رنگ خود، ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد دارد. علاوه‌براین، این گیاه مانند سایر گیاهان خانواده دراسنا، نگهداری تقریبا آسانی دارد و یک گیاه آپارتمانی ایده‌آل برای دنیای امروزی است.
اگرچه این گیاه می‌تواند در داخل منزل هم تا حدود دو متر رشد کند، اما شما می‌توانید با هرس کردن مداوم آن، اندازه آن را همیشه کوچک نگه دارید.
هر از گاهی گیاه را بچرخانید تا فتوسنتز آن به طورموثرتر و بهتری صورت بگیرد. این کار باعث بهبود رشد گیاه هم می‌شود.

۲٫ دراسنا بلالی (Dracaena Fragrans)

گیاه دراسنا بلالی نوع دیگری از خانواده دراسناهاست. کافیست کمی به این گیاه رسیدگی کنید تا برگ‌های زیبا و خیره کننده آن را ببینید. اگر به‌خوبی از آن نگهداری کنید و کمی هم خوش شانس باشید، می‌توانید منتظر شکوفه زدن گل‌های ریز سفید رنگ آن باشید!
دراسنا بلالی نیاز دارد تا مدتی خشک باشد؛ یعنی به اندازه کافی به آن آب بدهید، سپس تا خشک شدن کامل سطح خاک صبر کنید و مجددا به آن آب بدهید. دراسنا بلالی عاشق رطوبت است، پس سعی کنید همیشه محیط آن رطوبتی باشد. توجه داشته باشید قهوه ای شدن برگ‌های این گیاه نشانه کمبود رطوبت هواست.

۳٫ دراسنا کامپکت (Dracaena Compacta)

گیاه دراسنا کامپکت در اصل متعلق به جنوب شرقی آفریقاست. برگ‌های زیبا، ظریف و شکل خاص آن‌ها دراسنا کامپکت را به یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا تبدیل کرده است. رشد این گیاه بسیار آرام است، بنابراین اگر دنبال گیاهی هستید که پس از خرید، خیلی رشد نکرده و بزرگ نشود، قطعا دراسنا کامپکت انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

۴٫ دراسنا تارزان (Dracaena Tarzan)

گیاه دراسنا تارزان ابتدا در ایالت فلوریدای آمریکا کشف شد و بعدها به‌خاطر ظاهر زیبایش به‌سرعت بین مردم سراسر جهان محبوب شد. این نوع از دراسنا برگ‌های ضخیم‌تری داشته و گاهی ردی از رنگ صورتی نیز روی آن‌ها دیده می‌شود.

شرایط نگهداری از گیاه دراسنا

بعد از معرفی گیاه دراسنا نوبت به شرایط نگهداری این گیاه می‌رسد؛ همان‌طور که ابتدای مطلب گفتیم نگهداری از این گیاه سخت نیست، فقط کافیست شرایط مطلوبی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را برای آن فراهم کنید و نگذارید گیاه در شرایط نامناسب قرار گیرد.

شرایط مطلوب

نور

دراسنا را باید در مکانی قرار دهید که نور کافی و غیر مستقیم خورشید به آن بتابد.
دراسنا با نور مستقیم میانه خوبی ندارد، بنابراین به هیچ وجه آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

آبیاری

بعد از اینکه مکانی مناسب برای آن پیدا کردید، این نکته را نیز به یاد داشته باشید که آن را زیاد آبیاری نکنید؛ همین که احساس کنید همه خاک گلدان آن نمدار شده است کافیست. زمان آبیاری گیاه نیاز دقیقا زمانیست که خاک گلدان رو به خشکی رفته است.
آن را در محلی با دمای معمولی قرار دهید.

خاک

گیاه دراسنا خاک اسیدی را دوست دارد و میتوان خاک آن ترکیبی از خاک باغچه+خاک برگ+ شن یا پرلیت باشد.

دما

دراسنا در دمای بین ۱۵ الی ۲۴ درجه به خوبی رشد میکند اما تحمل دمای پایین را ندارد.

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts