گیاهان خطرناک برای حیوانات خانگی
نویسنده : مدیر سایت    
شنبه 30 فروردین 1399
    
بازدید: 3833
    
زبان : فارسی
    

تعدادی از گیاهان خانگی آپارتمانی و قابل کاشت در حیاط منزل می توانند برای حیوان شما سمی و کشنده باشند. .

گل های لاله و سنبل 
گل های لاله دارای لاکتون های آلرژیک هستند در حالی که سنبل ها دارای الکالوییدهای مشابه هستند. بخش اصلی سمی این گیاهان پیاز آنهاست که حیوانات در صورت خوردن یا جویدن آن، علایمی همچون تحریکات دهان و مری و افزایش ترشح بزاق و استفراغ و اسهال نشان می دهند که شدت علائم بسته به میزان مصرف آنها دارد.

دیفن باخیا
احتمالا این گیاه را بارها و بارها در مکان‌های مختلف دیده‌اید و شاید هم خودتان در آپارتمانتان یک گلدان دیفن باخیا دارید. یادتان باشد خوردن این گیاه توسط حیوانات خانگی سبب تحریکات و سوزش شدید دهان، افزایش ترشح بزاق، حالت تهوع و استفراغ و دشواری در بلع می‌شود و به شدت خطرناک است.

پنجه مریم یا سیکلامن
ریشه‌های این گیاه گل‌دار فصلی برای حیوانات خانگی بسیار خطرناک است که در صورت خوردن سبب استفراغ شدید و حتی مرگ در آنها می‌شود.

آزالیا
این گیاه می‌تواند تاثیرات بسیار جدی روی حیوانات خانگی داشته باشند. خوردن حتی تعداد بسیار کمی از برگ‌های آزالیا می‌تواند سبب استفراغ، حالت تهوع و ترشح بسیار زیاد بزاق از دهان شود که در صورت عدم مراجعه سریع به دامپزشک، حیوان به کما رفته و ممکن است از بین برود.

خرزهره یا گیش
این گیاه به صورت درختچه در بیرون از خانه و در هوای آزاد مشاهده می‌شود و به این دلیل که همیشه سبز است و گل‌های لطیفی دارد، حسابی مشهور است در صورتی که بسیار سمی بوده و خوردن آن توسط حیوانات خانگی می‌تواند سبب استفراغ، کاهش ضربان قلب و حتی مرگ شود.

زنبق یا سوسن سفید
این گیاه انواع مختلفی دارد و از نظر تاثیر بر حیوانات خانگی به دو دسته با اثرات ملایم و اثرات خطرناک تقسیم می‌شود. علایم خفیف شامل تحریک و سوزش بافت دهان، زبان، حلق و مری است که افزایش خفیف ترشح بزاق دهان را به همراه دارد اما انواع خطرناک زنبق به ویژه سلامت گربه‌ها را تهدید میکند چون با خوردن حتی یک یا دو برگ این گیاه حیوان دچار مشکلات شدید کلیوی خواهد شد. پس اگر گربه خود را در حال خوردن این گیاه دیدید، بلافاصله او را به همراه تکه‌ای از گیاه نزد دامپزشک ببرید.

نرگس زرد
شاید شما هم مثل میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا عاشق گل نرگس باشید اما در صورت داشتن حیوان خانگی باید دور خرید آن به ویژه نرگس زرد را خط بکشید. این گیاه دارای لیکورین است؛ یک ماده شیمیایی قلیایی که باعث استفراغ شدید، اسهال و دردهای شکم و حتی تپش و آریتمی‌های قلبی و افت تنفس و فشار در حیوانات خانگی میشود.

زنبق کوهی
خوردن زنبق کوهی توسط حیوانات خانگی با بروز علایمی مثل استفراغ، اسهال، کاهش شدید ضربان قلب، آریتمی‌های شدید قلبی و حمله ناگهانی عصبی همراه است و سلامتشان را به شدت تهدید میکند.

نخل ساگو
این گیاه هم در آپارتمان‌ها به عنوان گیاه تزیینی نگهداری میشود و هم بیرون از خانه به وفور قابل مشاهده است. فراموش نکنید خوردن نخل ساگو چه بذر آن و چه برگ‌های آن سبب استفراغ، ادرار و مدفوع خونی، آسیب به معده و ناتوانی شدید کبد شده و میتواند مرگ حیوانات خانگی را رقم بزند.

آلوورا
تغییر رنگ ادرار، پریشانی، اسهال، استفراغ، تشنج ماهیچه‌ها، بی اشتهایی و مسمومیت شدید از جمله مهمترین علایمی است که در صورت خوردن آلوورا (چه ژل و چه برگ گیاه) در حیوانات خانگی بروز میکند. پس اگر سگ، گربه، همستر، خرگوش، پرنده یا هر حیوان خانگی دیگری در خانه دارید نمیتوانید آلوورا هم داشته باشید.

 

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts