جلوگیری از ریزش گل
نویسنده : مدیر سایت    
یکشنبه 2 مهر 1396
    
بازدید: 50236
    
زبان : فارسی
    

جلوگیری از ریزش گل:

اگر در منزل خود گیاهی کاشته اید مانند فلفل و به مرحله ی گلدهی رسیده است و گل های آن در حال ریز ش می باشد و یا اینکه گلهای آن خشک می شود؛ علتهای متفاوتی دارد که با بررسی عوامل پایین باید دریابید که کدام مورد علت ای عارضه می باشد( این موضوع برای درختان فضای آزاد نیز صادق می باشد مانند نارنج و...)

  • آبیاری نا منظم گلدان یا باغچه:

اگر ابیاری گیاه خود را در طول هفته بصورت نامنظم انجام دهید دچار این عارضه خواهید شد؛ بنابراین این گفته« هر وقت خاک گلدان خشک شد آبیاری می کنم غلط است» باید چک کنید هر چند وقت یک بار گیاه به آبیاری احیتاج دارد مثلا اگر هر 3 روز یکبار باشد باید بطور منظم گیاه را هر سه روز آبیاری کنید.

  • مصرف بیش از حد کود حیوانی: اگر در باغچه ی خود کود حیوانی زیادی مصرف کنید این کود به دلیل نیتروژن بالا باعث رشد رویشی و ریزش گل می شود.
  • مصرف نادرست کود: بعضی از کودها باعث ریزش گل می شودند مانند کود آهن و کودهایی که نیتروژن بالایی دارند این نمونه کودها باعث ریزش گل می شوند؛پس یادتان باشد در هنگام گلدهی از کودهای ازته و آهن استفاده نکنید.

راه های افزایش گل انگیزی و جلوگیری از ریزش گل:

شما با مصرف کودهایی که فسفر بالایی دارند می توانید میزان و حجم گل را افزایش دهید و از طرفی پتاسیم مانع ریزش گل می شود؛ بنابراین در مرحله گلدهی از کودهایی استفاده کنید که فسفر  پتاسیم بالایی دارد. به این کودها گودهای فسفیت می گویند.

نحوهی مصرف:

کودهای فسفیت اغلب به روش محلول پاشی استفاده می شود.این کودها بصورت مایع می باشد؛ بنابراین میزان 3سی سی را از آن با سرنگ از مخزن استخراج کنید و در یک و نیم لیتر آب حل کنید و با یک سم پاش دستی روی گیاه محلول پاشی کنید.

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما

 

 

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane mhs 12/4/1397
سلام ل های فلفلم می ریزه و ما آن را داخل پانسون نگه میداریم و هر روز به آن آب می دهیم
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts