شمشاد رونده
نویسنده : مدیر سایت    
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
    
بازدید: 4421
    
زبان : فارسی
    

مشخصات:

شمشاد ها بطور کلی از دو خانواده بسیار نزدیک بهم خانواده  celastraceae  و خانواده  Buxaceae میباشند. درختی یا درختچه‌ای هستند،

گیاهانی پایا و پردوام اما کند رشد اند و پس از ۵ سال به ارتفاع ۱ متر می رسند.

شمشاد سبز:

درخت و درختچه است همیشه سبز از گیاهان خزان کننده ارتفاع آن در طبیعت به ۴ متر هم میرسد. برگهای آن براق چرمی و سبز تیره بوده و به شکل وار تخم مرغی با دندانه های کوتاه در لبه می باشد. گلهای آن سبز مایل به سفید است و در وسط بهار ظاهر می شود شمشاد رسمی میوه های صورتی ونارنجی دارد. به نور متوسط تا زیاد، هوای خنک، آبیاری معمولی، رطوبت۵۰تا ۷۰ درصد وخاک قلیایی احتیاج درد.. خاک باغچه با کمی ماسه برای رشد و نمونه شمشاد رسمی مطلوب میباشد.

شمشاد طلایی:

از انواع ابلق شمشاد هاست.

شمشاد پیچ:

از انواع بالا رونده شمشادها می باشد همیشه سبز بوده و دارای ریشه هوایی است. این درخت تاک چوبی است و میتواند همچون پیچک، با بالا رفتن از سطوح به ۲۰ متر بلندی برسد.ین نوع شمشاد داراى برگ‌هاى کوچک به‌ رنگ‌هاى سبز روشن، سبز با لکه‌هاى سفید و سبز با لکه‌هاى زرد و صورتیر پائیز و زمستان رنگ برگ‌ها تغییر مى‌کند و بسیار زیبا مى‌شود. نیازمند آفتاب کامل با سایه جزئی است. خاک آن بهتر است نسبتاً مرطوب و با زهکشی خوب باشد. محدوده دمایی آن بین ۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بوده

شمشاد  برگ نعنایی و شمشاد ژاپنی سبز:

که هر دو نوع این گیاه می توانند تا ارتفاع زیاد رشد کنند، پس از ۵ سال به ارتفاع ۱ متر میرسند.برگ هردو نوع شمشاد فوق الذکر کوچک است.شمشاد برگ نعنایی دارای برگ هایی تیره و پر نقطه،اما ژاپنی سبزبراق و ملایم و گردتر می باشد .گلهای شمشاد ها بسیار کوچک و اندکی معطرند،به همین دلیل به شدت جاذب زنبورها هستند.شمشاد نعنایی مناطق سرد تر را ترجیح می دهد،اما شمشاد ژاپنی،با این که سردی را تحمل میکند ،مناطق معتدل را بیشتر دوست دارد.درختچه های شمشاد برای جاهای خیلی گرم مناسب نیستند.

کاربرد:

برای ایجاد پرچین ،دیوار سبز،ایجاد شکل های مختلف  پرندگان یا حیوانات دیگر در فضای سبز و پارک ها و نیز در باغ های سنگی و ژاپنی و در ترکیب با گیاهان دیگر استفاده می شود و نیز درخیابان ها ،بولوار ها و بزرگراها کاربرد بسیار زیادی دارد.   

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts