کاشت هسته انبه
نویسنده : مدیر سایت    
یکشنبه 2 شهریور 1399
    
بازدید: 3714
    
زبان : فارسی
    

کاشت هسته انبه در گلدان

 

با کاشتن هسته ریشه دار شده انبه شما می توانید به یک گیاه انبه خانگی زیبا و مقاوم دست یابید، درختان انبه عمری طولانی دارند، میوه های انبه در دمای 22-18 می توانند به طور کامل برسند.

 

روش کاشت هسته انبه در گلدان

می توانید یک درخت انبه را با استفاده از هسته در گلدان پرورش دهید تا آن را کوچک و قابل مدیریت نگه دارید ( مثلا 8 تا 10 فوت )، یا می توانید آن را در زمین مثل یک درخت بزرگ بکارید کافیست مراحل صحیح  کاشت هسته انبه در گلدان را به سبکی که در این بخش ازنمناک می گوییم انجام دهید.

پوست انبه خشک با دانه داخل آن ، چاقو کند ، دستمال کاغذی ،ماژیک ،پلاستیک ،ظرف در دار 

مرحله 1 : 

وقتی مقدار زیادی گوشت انبه را از پوسته آن جدا کردید، ته آن را با چاقو جدا و آن را در آفتاب به مدت 1 تا 2 روز قرار دهید تا خشک شود. پوست را به طرف دیگر برگردانید تا کاملا خشک شود. 

مرحله 2: 

با استفاده از یک چاقوی کند هسته را به دقت باز کنید مراقب باشید تا به دانه آسیب نرسانید. به آرامی پوست را با دستان باز کنید. 

مرحله 3: 

هنگامی که به دقت پوست را باز کردید، بسیار خوب است هسته را کاملا از گوشت جدا کنید ؛ داخل هسته آن باید مایل به زرد و شاداب به نظر برسد نه قهوه ای ؛ پوست را از هسته جدا نکنید اگر به راحتی با پوست لمس نمی شود. 

مرحله 4:

یک ورقه کاغذ را با آب؛ مرطوب کنید نه آن قدر مرطوب که باعث پوسیدگی شود. 

آن را فشار دهید و هسته را ببندید. هسته پیچیده را در کیسه قرار دهید و آن را محکم ببندید و سپس کیسه را در ظرف پلاستیکی قرار دهید. حتما کیسه و ظرف تان را برچسب گذاری کنید. 

این ظرف ، به گلخانه ی قابل حمل تبدیل می شود که می توانید آن را درون کشو تاریک و یا هر مکان تاریک دیگر قرار دهید که مزاحمتی برایش ایجاد نشود. 

روزی یک بار به هسته ها نگاه کنید تا مطمئن شوید مرطوب هستند نه خیس . 

 

مواد مورد نیاز : 

کود ، خاک گلدان خوب زهکشی شده ، گلدان ، آب 

 

نهال انبه در مراحل اولیه بسیار آسیب پذیر است بنابراین بهتر است در ابتدا بذر را در یک گلدان پرورش دهید تا بتوانید نوردهی ، دما را کنترل کنید. 

مرحله 5 

گلدان را 2 / 3 با خاک گلدان ، کود پر کنید تا به خوبی زهکشی شود و سپس خاک را با آب خیس کنید. 

مرحله 6 

بعد از این که آب به اندازه کافی زهکشی می شود ، هسته انبه را در قسمت صاف قرار دهید و به آرامی با 1/8اینچ خاک بپوشانید و به آرامی فشار دهید. همیشه هنگام کاشت مراقب باشید چون نمی خواهید هیچ یک از ریشه های ظریف و یا رشد جدید هسته را بشکنید.گلدان را بیرون زیر بخشی ازنور خورشید قرار دهید زمانی که هیچ شانسی برای یخ زدن وجود ندارد.

 

تا دو سه ماه دیگر نهال انبه باید بتواند آفتاب کامل را تحمل کند. نیاز به تغذیه روزانه ندارد که برای مراحل اولیه لازم است.برخی از برگ ها نهال تخمی بنفش هستند در حالی که برخی دیگر سبز روشن هستند. حداقل 5 تا 8 سال طول می کشد تا یک درخت انبه میوه دهد در حالی که پیوند آن سه تا چهار سال طول می کشد. 

درخت های انبه بزرگ تر و قوی تر از درخت های گلخانه ای هستند و یک سیستم ریشه ای فناناپذیر دارند. آن ها در رشد تاخیر دارند اما ارزش انتظار را دارد.

 

*سوالات بیشتر خودتون را از طریق لینک (www.drgyah.com) و در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید..

ویا با شماره زیر در ارتباط باشید .

09120606055

 

*دکترگیاه،پزشک گیاه شما

 

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts