جلوگیری از ریزش میوه
نویسنده : مدیر سایت    
یکشنبه 2 مهر 1396
    
بازدید: 19026
    
زبان : فارسی
    

دکتر گیاه ، پزشک گیاه شما

ریزش میوه:

اگر در منزل یا باغ خود درختی دارید که میوه های آن بشدت می ریزد( مثل ریزش انار یا پرتقال) موارد زیر را بررسی کنید:

مصرف بیش از حد کود حیوانی: اگر در باغچه ی خود کود حیوانی زیادی مصرف کنید این کود به دلیل نیتروژن بالا باعث رشد رویشی و ریزش گل می شود.

    • مصرف نادرست کود: بعضی از کودها باعث ریزش گل می شودند مانند کود آهن و کودهایی که نیتروژن بالایی دارند این نمونه کودها باعث ریزش گل می شوند؛پس یادتان باشد در هنگام گلدهی از کودهای ازته و آهن استفاده نکنید.
      • آبیاری نا منظم گلدان یا باغچه:

      اگر ابیاری گیاه خود را در طول هفته بصورت نامنظم انجام دهید دچار این عارضه خواهید شد؛ بنابراین این گفته« هر وقت خاک گلدان خشک شد آبیاری می کنم غلط است» باید چک کنید هر چند وقت یک بار گیاه به آبیاری احیتاج دارد مثلا اگر هر 3 روز یکبار باشد باید بطور منظم گیاه را هر سه روز آبیاری کنید.

  • مصرف زیاد کود حیوانیک 
  • مشکل تغذیه: اگر درخت شما از نظر پتاسیم دچار کمبود باشد بشدت ریزش گل را خواهید داشت و بهترین کود برای شما کود 12-12-36 می باشد.( توضیحات در قسمت ریز بودن میوه).

**دکترگیاه پزشک گیاه شما**

سوالات بیشتر خودتون رو از طریق اپلیکیشن دکتر گیاه از کارشناسان ما بصورت آنلاین بپرسید.

09120606055

  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
shirane زهتاب 5/4/1397
با سلام وخسته نباشید درخت انار منزل ما میوه هایش اندازه فندق شده یا کوچکتر از ان می ریزند سال گذشته ریزش داشت ولی نه با این شدت درضمن میوه هاش کوچولو وترک دار می شوند منطقه ما اذربایجان تبریز ممنون می شوم اگر راهنمایی بفرماییدالان ۵ تیر
 Manager        16/7/1397
سوالات خود را از طریق تلگرام یا واتساپ و یا با تماس تلفنی از کارشناسان بخش درمانی دکتر گیاه مطرح نمایید.توجه کنید که نمام بخش های مشاوره برای شما رایگان خواهد بود.کنارتان هستیم شاید بتوانیم گیاهی را از مرگ نجات دهیم. 09120606055)
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts