سبز شدن گیاهان ابلق
    
بازدید: 751
    
زبان : فارسی
    

گونه‌های مختلف گیاهان از نظر رنگ و ظاهر متفاوتند. از بین گونه‌های یک گیاه می‌توان گفت گیاهان ابلق نسبت به گونه‌های ساده و سبز خود، جذابیت و بازارپسندی بیشتری دارند. گیاه ابلق به گیاهانی گفته می‌شود که برگ آن‌ها دو رنگ و در موارد خاص چند رنگ می‌باشد. این گیاهان نسبت به انواع سبز خود، رشد و مقاومت کمتری در برابر آفات و بیماری‌ها دارند و خاک اسیدی را بیشتر می‌پسندند.

مشکلی که در پرورش این گیاهان ممکن است با آن مواجه شویم، سبز شدن گیاه ابلق است که به‌عنوان اولین و مهم‌ترین فاکتور می‌توان به نور اشاره کرد زیرا بزرگ‌ترین چالش نگهداری گیاهان آپارتمانی در منزل، تامین نور کافی برای آن‌هاست. حتی در فضای باز هم اگر گیاه، طولانی مدت در سایه قرار داشته باشد، نور کافی تامین نخواهد شد و شاهد سبز شدن برگ‌ها خواهیم بود. لازم است بدانیم به‌طور کلی گیاهان ابلق نور بیشتری نسبت به گونه‌های سبز همان گیاه احتیاج دارند؛ پس وجود نور کافی و غیرمستقیم برای ابلق ماندن آن‌ها ضروری‌ست.

 علاوه‌بر این، مصرف کودهای ازته، جلبک دریایی، ۲۰-۲۰-۲۰ و استفاده بی‌رویه از کود آهن نیز سبب می‌شود به مرور برگ گیاهان ابلق، سبز شود. این بدان معنی نیست که این گیاهان به ازت و آهن نیاز ندارند بلکه منظور آن است که در زمان مصرف این کودها باید دوز مصرفی را کم کرد و با فواصل زمانی بیشتری نسبت به سایر گیاهان کوددهی انجام داد.

در مقابل، استفاده از کودهای فسفره و مخصوصا کودهای پتاس بالا، برای ابلق ماندن گیاهان بسیار مفید است و توصیه می‌شود به صورت دوره‌ای در برنامه کودی گیاه قرار بگیرند. علاوه‏ بر این مصرف کود بُر نیز موجب حفظ و افزایش میزان ابلقی این گیاهان می‏ گردد.



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts