آویزان شدن برگ‌ فیکوس
    
بازدید: 1159
    
زبان : فارسی
    

یکی از مشکلات پرورش گیاه فیکوس، آویزان شدن برگ‌هاست.

از دلایل این اتفاق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ۱. آبیاری نامناسب: آبیاری کم و زیاد هر دو باعث آسیب به فیکوس می‌گردد. کمبود آبیاری رطوبت مورد نیاز گیاه را تامین نمی‌کند و زیادی آن سبب غرقاب شدن محیط ریشه و عدم اکسیژن‌رسانی مناسب می‌گردد. علاوه‌براین احتمال قارچی شدن ریشه نیز در این شرایط وجود دارد.

 ۲. کمبود رطوبت و دمای نامناسب محیط: فیکوس گیاه مقاوم به سرما نیست؛ بلکه منشا آن مناطق گرمسیری و بارانی است. بنابراین برای بهبود و افزایش کیفیت رشد، باید همیشه رطوبت در سطح متوسط فراهم باشد. به این منظور می‌توان از دستگاه بخور سرد (رطوبت‌ساز برقی) استفاده نمود و از غبارپاشی گیاه با آب خودداری کرد.

دمای مناسب رشد برای فیکوس ۱۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

 ۳. کوددهی نامناسب: با کمبود کوددهی، عناصر به میزان کافی در دسترس ریشه نخواهند بود و با کوددهی بیش از اندازه شرایط خاک برای رشد گیاه نامناسب گشته و امکان دارد ریشه‌ها علائم سوختگی را نشان دهند.

 ۴. آفات: اگر هجوم آفات به حدی بحرانی شود که برگ‌ها آسیب ببینند و چسبناک شوند، به مرور آویزان شدن آن‌ها را نیز شاهد خواهیم بود.

 ۵. تنش ناشی از تغییر محل رشد و تعویض گلدان: پس از تعویض گلدان بهتر است با استفاده از ضدتنش‌ها و کودهای تقویت ریشه، کمک کنیم تا کمترین خسارت به گیاه وارد گردد.

 

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts