ریزش برگ در بنجامین
    
بازدید: 694
    
زبان : فارسی
    

گیاه پرطرفدار بنجامین با رنگ‌های سبز، طلایی، ابلق و سیلور بسیار زیبا و پرفروش است؛ اما به واسطه حساس بودن، در نگهداری این گیاه باید دقت کرد زیرا ریزش برگ از شایع‌ترین مشکلات بنجامین است.

 

از عوامل ریزش برگ در این گیاه زینتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

۱. نور: کم نوری عامل مهمی در ریزش برگ بنجامین است؛ اما آفتاب مستقیم هم به این گیاه آسیب می‌رساند. بنابراین نور با کیفیت غیرمستقیم نیاز نوری آن را تامین می‌کند. پنجره شرقی یا جنوبی بهترین گزینه برای چنین نوری است.

۲. دما: بهترین دمای رشد بنجامین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. این گیاه دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه را هم تحمل می‌کند اما دمای کمتر از ۱۵ درجه باعث ریزش برگ می‌گردد.

۳. رطوبت و آبیاری: تامین رطوبت برای بنجامین بسیار مهم است زیرا اگر رطوبت مورد نیاز گیاه فراهم نشود، شاهد ریزش برگ‌ها خواهیم بود. این رطوبت را می‌توان از طریق ساخت جزیره، استفاده از دستگاه بخور و انجام غبارپاشی برای گیاه تامین نمود.

علاوه‌براین، هم آبیاری کم و هم آبیاری زیاد و باتلاقی شدن خاک عاملی برای ریزش برگ در این گیاه است.

۴. تغییر مکان و تعویض گلدان: بنجامین به شدت به تغییرات محیطی حساس است و با تغییر شرایط، برگ‌های این گیاه شروع به ریزش می‌کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌گردد اگر تصمیم به تغییر محیط رشد گیاه داریم حتما با تقویت گیاه و مصرف ضدتنش‌ها میزان آسیب‌های محیطی و ریشه‌ای را به حداقل برسانیم.

 

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts