عدم گلدهی بنفشه آفریقایی
    
بازدید: 608
    
زبان : فارسی
    

عروس گل‌های آپارتمانی، بنفشه آفریقایی است که به دلیل بی‌تفاوت بودن به طول روز، توانایی گلدهی در تمام سال را دارد. این گیاه زینتی با ارقام مختلف و بسیار متنوع خود و با گلبرگ‌های آبی، قرمز، صورتی، سفید، بنفش و برگ‌های کلاسیک، ابلق، ساده و یا چین‌دار در بین گیاهان زینتی خودنمایی می‌کند.

برای گلدار کردن و تداوم گلدهی در بنفشه آفریقایی توجه به ۶ موضوع بسیار مهم و ضروری‌ است.

 

۱. سایز گلدان: اگر گلدان بزرگ باشد تمام انرژی بوته صرف ریشه‌زایی می‌گردد. از طرفی وقتی خاک دور ریشه نسبت به حجم ریشه زیاد باشد، رطوبت اطراف ریشه زیاد خواهد بود و در نتیجه ریشه پوسیده شده و گیاه از دست می‌رود. بهترین گلدان، گلدانی است که قطر دهانه آن یک سوم قطر بوته باشد.

 

۲. خاک مخصوص بنفشه آفریقایی باید سبک و مناسب باشد. بنابراین استفاده از خاک مخصوص بنفشه آفریقایی که ترکیب مشخصی از کوکوپیت و پرلیت یا پیت‌ماس و پرلیت است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. لازم به یادآوری است که هر ۶ تا ۸ ماه یکبار خاک گلدان باید عوض شود.

 

۳. دمای ۲۵-۲۳ درجه سانتی‌گراد، آبیاری منظم و تهویه مناسب برای گلدهی بوته‌ها بسیار اهمیت دارد. زیرا بنفشه آفریقایی در دمای بالای ۲۸-۲۷ درجه سانتی‌گراد وارد فاز رویشی می‌شود، با تهویه نامناسب درگیر بیماری‌های قارچی می‌گردد و با آبیاری نامنظم برگ‌ها از اطراف شروع به پژمرده شدن و از بین رفتن می‌کنند.

 

۴. این گیاه نیاز دارد که به طور مرتب با توجه به مرحله رشد، هر دو هفته یکبار با کودهای مناسب (مثل ۲۰-۲۰-۲۰، ۱۰-۵۲-۱۰ و ۳۶-۱۲-۱۲) تغذیه شود.

 

۵. میزان نور جذب شده توسط بنفشه آفریقایی در سلامت و میزان گلدهی این گیاه بسیار موثر است. اگر نور کم باشد، گلدهی نخواهد داشت و اگر نور زیاد باشد لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها ایجاد می‌گردد. اما اگر در کنار سایر موارد، نور متوسط و غیرمستقیمی دریافت کند، بهترین گلدهی را خواهد داشت.

 

۶. و به‌عنوان آخرین نکته باید توجه کرد که اگر این گیاه درگیر کنه، شپشک و یا بیماری‌های قارچی شده باشد، تا زمان درمان، گلدهی نخواهد داشت.

 

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts