خشکی برگ در نخل مرداب
    
بازدید: 567
    
زبان : فارسی
    

نخل مرداب گیاهی است مقاوم، چند ساله و رطوبت دوست که سرعت رشد بالایی دارد.

این گیاه که بیش از ۵۰۰ گونه مختلف از آن در مناطق گرمسیری آفریقا و آمریکا دیده می‌شود، در قسمت انتهایی ساقه خود برگ‌های باریک و زیبایی دارد.

نخل مرداب به گیاه چتر، نخل چتر و یا چتر سایپروس مشهور است. سایپروس "Cyperus" معروف‌ترین گونه نخل مرداب است از سرزمین ماداگاسکار.

 

این گیاه به نور کامل و غیرمستقیم نیاز دارد. اگر میزان نور کم باشد، ساقه‌ها رشد علفی خواهند داشت، دچار خمیدگی می‌گردند و به مرور از میزان برگ آن‌ها کاسته خواهد شد. حال آن‌که اگر گیاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، برگ‌ها چروکیده خواهند شد.

 

دما را تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد تحمل می‌کند اما در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد برگ‌های خود را از دست می‌دهد.

نیاز آبی نخل مرداب زیاد است و از این رو معمولا در حوضچه‌ها کاشته می‌شود و یا در گلدانی کشت می‌شود که زه‌کش خوبی نداشته باشد و آن را در زیر گلدانی یا تشتی پر از آب قرار می‌دهیم. لازم به ذکر است که دو هفته‌ای یک‌بار، این آب باید تعویض گردد.

خاک گلدان برای نخل مرداب بهتر است رسی باشد تا حالت باتلاقی در خاک ایجاد گردد.

 

خشکی برگ در نخل مرداب یا به صورت خشکی در نوک برگ و یا به صورت خشکی تمام برگ قابل مشاهده است.

گرمای محیط، نور مستقیم، خشکی، آبیاری با آب املاح‌دار و آبیاری نامنظم از جمله عواملی است که سبب بروز خشکی در نوک برگ‌ها می‌گردند. اما اگر کمبود آبیاری و خشکی ادامه داشته باشد و یا گیاه در محیط سرد "زیر ۱۰ درجه" قرار بگیرد، تمام برگ‌های آن خشک خواهد شد. در این شرایط کافی است برگ‌های خشک گیاه را حذف نمود و گلدان را در مکان گرم‌تری قرار داد تا در بهار برگ‌های جدید ظاهر گردند.

 

در کنار موارد ذکر شده توجه به این نکته لازم و ضروری است که اگرچه نخل مرداب شرایط باتلاقی را بسیار دوست دارد، اما این گیاه نیز ممکن است دچار پوسیدگی ریشه و در نتیجه زرد و ضعیف شدن برگ‌ها بشود. بنابراین لازم است اگر علائمی از خشکی برگ مشاهده کردیم، در کنار سایر عوامل، ریشه‌ها را نیز بررسی کنیم که اگر دچار پوسیدگی شده بودند، به موقع درمان شوند.

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts