آشنایی با برگ بیدی
    
بازدید: 512
    
زبان : فارسی
    

برگ بیدی گیاهی است رونده و زیبا، بومی مناطق آمریکای جنوبی و دارای ۶۰ گونه مختلف.

برگ بیدی به دلیل داشتن سرعت رشد بالا به گیاه یک اینچی مشهور است؛ زیرا در صورت مساعد بودن شرایط محیطی، حدودا هفته‌ای ۳ سانتی‌متر رشد می‌کند.

این گیاه زیبا گل‌هایی به رنگ صورتی، بنفش یا سفید دارد و با شاخ و برگ آویز خود، زیبایی دوچندانی به محیط می‌بخشد.

در زمان آبیاری باید دقت کرد که خاک غرقاب نشود زیرا باعث از بین رفتن گیاه خواهد شد. بعد از آبیاری نیز حتما آب اضافی زیر گلدانی خارج شود زیرا با گذشت زمان این ماندابی سبب ریزش برگ‌ها خواهد شد.

دقت در انتخاب مکان برای نگهداری گیاه یک اینچی از لحاظ نور بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا گیاهی است نوردوست و در صورت عدم دریافت نور کافی برگ‌های آن به مرور جذابیت و رنگ خود را از دست می‌دهند. از طرفی نور زیاد هم باعث سوختن برگ‌ها خواهد شد. بنابراین حتما لازم است این‌ گیاه در مکانی با نور خورشید کافی اما غیرمستقیم نگهداری شود.

برگ بیدی در دمای محیط‌های خانگی و اداری به راحتی رشد می‌کند. نسبت سرما حساس است ولی معمولا به رطوبت هوا حساسیتی ندارد؛ اگرچه هوای با رطوبت بالا سبب رشد سریع‌تر و پهن شدن برگ‌های این گیاه می‌گردد.

در صورت مناسب بودن خاک، به کوددهی زیادی نیاز ندارد اما هر چند ماه یک‌بار انجام هرس برای این گیاه ضروری است زیرا به دلیل رشد زیادی که دارد اگر به موقع هرس نشود علفی شده، زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد و به دلیل صرف انرژی برای رشد طولی به مرور ضعیف می‌گردد.

تکثیر این گیاه بسیار راحت و بی دردسر است. از آنجا که این گیاه باید مرتب سرزنی شود (اواسط بهار تا اواخر تابستان)، می‌توان از شاخه‌های هرس شده هم برای تکثیر استفاده کرد. کافی است یک قلمه که حداقل ۳ تا ۵ جوانه داشته باشد را از ساقه جدا کنیم و در گلدانی با خاک مناسب بکاریم و یا در آب قرار دهیم تا بعد از ۲ الی ۳ هفته ریشه‌دار شود.

علاوه‌بر این می‌توان برگ بیدی را با تقسیم بوته نیز تکثیر کرد. در صورت پر بودن گلدان، گیاه را از گلدان خارج می‌کنیم و دسته کوچکی از آن را با ریشه از هم جدا کرده و در گلدان جدیدی می‌کاریم.

 

سوالات خود را از طریق لینک www.drgyah.com در بخش مشاوره از کارشناسان ما بپرسید و یا با شماره 09120606055 درارتباط باشید.

 *دکترگیاه، پزشک گیاه شما*



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts