تکنولوژی نوین فضای سبز
    
بازدید: 478
    
زبان : فارسی
    

 

گیاهان موجود در فضای سبز شهری، به دلیل زیباسازی شهری و همچنین کمک به بهبود شرایط آلودگی هوا از اهمیت غیر قابل انکاری برخوردارند.

از این‌رو شناسایی آفات و بیماری‌ها و کنترل صحیح و به موقع آن‌ها کمک شایانی به حفظ و نگهداری فضاهای سبز شهری خواهد کرد.

 

۱. یکی از روش‌های نوین امروزی تزریق سم و کود به طور مستقیم به تنه درختان است. در این روش بدون‌ آسیب زدن به تنه درخت و با استفاده از سوزن‌های مخصوص، سم و کود مورد نیاز را به درخت تزریق می‌نمایند. به دلیل نفوذ کامل ماده تزریق شده، تاثیرگذاری آن بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها خواهد بود و از طرفی طول عمر درخت نیز افزایش می‌یابد.

 

۲. بردوفیکس یکی از مهم‌ترین قارچ‌کش‌های دفاعی است که علاوه‌بر خاصیت قارچ‌کشی و باکتری‌کشی تا حدودی دافع حشرات و کشنده تخم آن‌ها هم هست. از این‌رو در فصل زمستان که زمان تخم‌گذاری حشرات در شکاف تنه درختان است، می‌توان بردوفیکس را به صورت خمیر روی تنه درختان اندود نمود. این خمیر علاوه‌بر خاصیت قارچ‌کشی و آفت‌زدایی، از تنه درختان در برابر ترک خوردن به دلیل تنش‌های دمایی نیز محافظت می‌کند.

 

۳. استفاده از دستگاه تشخیص سلامت تنه و پراکنش ریشه یکی دیگر از تکنولوژی‌های کاربردی برای حفظ و نگهداری گیاهان فضای سبز شهری است. این دستگاه میزان پوسیدگی تنه درختان و حفره‌های روی آن‌ها را مشخص می‌نماید و در صورت نیاز، واکاری مجدد درخت را پیشنهاد می‌دهد.

 

۴. امروزه علاوه‌بر موارد ذکر شده، می‌توان از باند مخصوص تنه درختان جهت جذب آفات استفاده کرد. نصب آسان، عدم استفاده از آفت‌کش و عدم آسیب به تنه درختان از مزایای این روش می‌باشد.



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts