گل کاغذی
    
بازدید: 231
    
زبان : فارسی
    

گل کاغذی

 

گل کاغذی یکی از گیاهان زینتی و دارویی است که برای اولین‌ بار در برزیل کشف و رده‌بندی شد. این گل گیاهی است دولپه‌ای از خانواده لاله عباسی با انواع گونه‌های درختچه‌ای، بوته‌ای و پیچ با رنگ‌های قرمز، صورتی، ارغوانی، نارنجی، سفید و یا زرد.

گیاهچه گل کاغذی ریشه‌های سطحی و عمیق بسیار قوی دارد که قدرت جذب بالایی دارند و ارتفاع آن تا ۱۲ متر می‌رسد. به واسطه سایه‌اندازی خوب گل کاغذی، می‌توان با هدایت شاخه‌ها سایبان و سایه‌دهی خوبی از این گیاهچه داشته باشیم.

 

با توجه به سازگاری این گیاه با مناطق معتدل و گرمسیری، در ایران خصوصا در مناطق جنوبی به خوبی رشد می‌کند. در این مناطق حتی کشت این گیاه در فضای آزاد هم امکان‌پذیر است اما در مناطق شمالی باید در گلخانه کشت و پرورش داده شود. بادخیز بودن منطقه هم برای گل‌کاغذی مضر است. این گل در نواحی پر باران گیاهی همیشه سبز و در مناطق کم باران خزان‌ کننده است.

 

اراضی حاوی ۳۰ درصد رس، ۶۰ درصد ماسه و ۱۰ درصد هوموس جزو بهترین اراضی برای پرورش گل کاغذی است و در طول دوره رشد نیاز کودی بالایی دارد.

 

این گیاه با توجه به داشتن گل‌های زیبا و زیاد، رشد سریع و تنوع رنگی جزو گیاهان محبوب برای فضای سبز به‌شمار می‌رود.

 

تحقیقات نشان داده که عصاره برگ‌های گل کاغذی دارای خاصیت ضد میکروبی، ضد دیابت و حشره‌کشی است.

 

گل کاغذی از طریق قلمه، پیوند و خوابانیدن تکثیر می‌شود. برای تکثیر این گیاه از طرق قلمه به دلیل سخت ریشه‌زا بودن این قلمه‌ها نیاز به استفاده از هورمون‌های ریشه‌زایی داریم و به جهت درصد موفقیت پایین آن‌ها، تکثیر به این روش توجیه اقتصادی ندارد.

این گیاه به دلیل عقیم بودن قادر به تولید بذر نمی‌باشد و در نتیجه از طریق جنسی تکثیر نمی‌شود.

از این رو بهترین گزینه برای تکثیر این گیاه زینتی، استفاده از روش کشت بافت است.



  سوال شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
K_ODFB-0cGzjadBemh3nj_zxKpPKUIFAIybELw6Rzts